Wat is de beste werktemperatuur?

De ene werknemer vindt het weer te warm, terwijl de andere het juist weer te koud vindt. Het is een probleem waar veel bedrijven tegen aan lopen. Daarom deed Helsinki University een onderzoek om er nou achter te komen wat nou de beste temperatuur is om in te werken. Uit dat onderzoek blijkt dat 22 graden de beste temperatuur is om in te werken. En met die temperatuur kun je dan ook de beste prestaties verrichten. Maar weer uit een ander onderzoek, die de Cornell University in New York heeft gedaan blijkt juist dat je het beste presteert met nog 3 graden hoger. Het blijkt dat je niet alleen productiever bent met de juiste temperatuur maar ook minder typefouten maakt. Het blijkt zelfs dat als je dus de temperatuur zet op 25 graden dat werknemers 44% minder typefouten maken en zelfs 150 woorden meer typen. Maar met een temperatuur van 30 graden heb je juist productiviteitsverlies van 10 %.

 

Afbeeldingsresultaat voor werktemperatuur kantoor

Sharing is caring...Share on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on TumblrShare on FacebookEmail this to someone
Geplaatst in Alle nieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*